در اين گزارش سعي بر آن داشته ايم تا به معرفي بيمه (ايران ) بپردازيم كه بدليل گستردگي مطالب از انواع مختلف بيمه ها به معرفي بيمه آتش سوزي اكتفا نموده ايم .
مراحل بيمه آتش سوزي :
1)مراجعه بيمه گذار و تكميل فرم
2) فرم پيشنهادي به بيمه مركزي فرستاده مي شود همراه با قبض پرداخت پول كه به حساب شركت بيمه ريخته شده است و در اينجاست كه شماره زني انجام مي گيرد و به بايگاني فرستاده مي شود و يك نسخه از قبض پرداخت پول هم به حسابداري برده
مي شود.
3)بيمه گر فرم تكميل شده توسط بيمه گذار را به بيمه مركزي مي فرستد .
4) بيمه مركزي كارشناسي را براي ارزيابي محلي كه قرار است بيمه شود مي فرستد تا مبلغي را كه فرد بايد بابت بيمه آنجا پرداخت كند تعيين كند .
5) واحد صدور كارت بيمه را صادر مي كند كه ابتدا توسط مسئول آتش سوزي و معاون صدور امضا مي شود سپس يك نسخه به حسابداري و يكي به بيمه مركزي و نسخه ديگري نيز به بايگاني فرستاده مي شود 2 نسخه هم در اختيار بيمه گرد و بيمه گذار قرار داده مي شود .